Ziekte verhaal

Personal #2 – Hoe gaat het nu met mij?

Ongeveer twee weken geleden deelde ik mijn verhaal over mijn operatie en dergelijke. Het leek mij leuk om af en toe eens een update te plaatsen. Ben jij benieuwd hoe het nu met mij gaat, lees dan verder.


De dagen duren extreem lang en ik verveel me enorm. Ik voel me vooral moe, zo slap als een vaatdoek en grieperig. Het voelt alsof ik telkens koorts heb, maar gelukkig valt dit mee. De afgelopen dagen ben ik ook niet naar school geweest. Het voelde alsof mijn lichaam protesteerde en elke dag meer tegen ging zitten. Donderdag was ik dan ook echt kapot en lukte het echt niet om naar school te gaan. Vrijdag ochtend voelde ik me ietsjes beter, maar nog niet zo goed dat ik weer naar school kon.

Netflixen, youtube en een beetje slapen is wat ik op het moment doe. Ik heb gewoon echt geen puf meer om ook maar iets te doen. De trap oplopen is al een heel obstakel en dat probeer ik dan ook te vermijden. Ik wil enorm graag dingen doen, maar helaas is even naar de winkel gaan al een hele uitdaging.

Het lastige vind ik om toch positief te blijven. Er zijn buiten mijn gezondheid om ook wat dingetjes aan de hand waardoor ik mij niet echt oké voel. Hier ga ik liever niet op in omdat ik dat simpelweg liever nog privé houd. Misschien dat ik daar later nog eens een artikel over schrijf. Een halfjaar ziek zijn is echt geen pretje. Ik merk dat ik een beetje in een depressieve sleur terecht kom. Dit wil ik zo graag vermijden, maar dat lukt niet altijd. Het is ook telkens slecht weer, dus even een ommetje maken zit er ook niet in. Mensen denken heel vaak: ”Wauw, jij hebt een relax leventje nu! Je hoeft niets te doen!” Helaas is dit echt niet zo hoor. Na een tijdje ga je nog liever naar school dan dat je weer thuis moet zitten. Maar wat als je je op school ook niet fijn voelt? Dat is bij mij op dit moment dus ook een issue. Dit heeft verder niets met mijn school te maken, maar is puur persoonlijk. Wil je toch echt graag weten wat er aan de hand is mag je mij altijd wel een privé bericht sturen via Instagram.

Hoe nu verder?
Een aantal dagen geleden heb ik bericht gekregen van het ziekenhuis dat ik naar een allergoloog en internist/neuroloog moet. Dit is alleen nog maar een informatief gesprek en dat gesprek zal plaatsvinden op 15 februari. In dit gesprek gaan wij overleggen wat voor onderzoeken ze kunnen uitvoeren. Ik wil namelijk dolgraag weten wat er nou precies aan de hand is en waarom ik niet beter word. Meer kan ik er helaas nog niet over zeggen en de komende twee weken moet ik dus nog even volhouden.

Liefs Sanne

Reageer

